قیمت و انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت تهویه نظری 09128722799 مجله خودرو بی درایو

برای جلوگیری از هر مشکلی در زمان نصبِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت باید به میزان یک سانت در طول و عرضِ فریمِ آن بادخور لحاظ گردد تا به راحتی قابل نصب باشد. با برش اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت و گوشه زنیِ سرهای اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت این اضلاع و قطعات را با قطعه ای فلزی به نام کرنر به هم متصل می‌گردد. دریچه بازدید داکت اسپلیت استیل، در فضاهایی با کاربریِ بهداشتی مثل اتاق های تمیز و یا محیط هایی که فنکویل در سقف فضایی با آلایندگیِ اسیدی و… به طور ویژه کاربرد دارد. جنس دریچه بازدید داکت اسپلیت استیل از ورق استیل نگیر با عیار ۳۰۴ یا ۳۱۶ می‌باشد.

  • قسمت اصلی و داخلیِ دریچه بازدید داکت اسپلیت معمولا از ورق آلومینیوم به ضخامت یک میل تولید می‌گردد، که این ضخامت با توجه به ابعادِ دریچه بازدید داکت اسپلیت قابل افزایش است.
  • پس از مشخص شدنِ ابعادِ تودرتویِ فابِ زیرکارِ دریچه بازدید داکت اسپلیت، به میزان نیم سانت از هر طرف جهت بادخورِ کار در نظر می‌گیریم تا فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت پس از ساخت به راحتی در درون قابِ زیرکار امکانِ جانمایی و نصب داشته باشد.
  • در شکل زیر یک نمونه از کاربرد دمپرها یا همان دریچه های ترموستاتیکی اتوماتیک که موتور دمپر نیز بر روی آن سوار شده و در انتهای هر شاخه از کانال کشی گرد انعطاف پذیر نصب می شود ، نشان داده شده است.
  • در واقع در این حالت بر روی نمای دریچه داکت اسپلیت چیزی به نام پیچ یا جای پیچ پس از نصب قابل مشاهده نخواهد بود و نمای ظاهری بسیار زیبا خواهد بود.
  • ساختار قاب در تمام مدلهای از پروفیل آلومینیوم، و ساختار درب نیز از جنس ورق آلومینیوم با طرح های گوناگون ساخته میشود.

دریچه داکت اسپلیت را میتوان به دو صورت پیچ از رو و پیچ از تو (پیچ مخفی) نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت کرد. در شرایطی که دریچه باید به صورت پیچ از رو نصب شود باید قبل از عملیات رنگ کاری بر روی نمای فریم جای پیچها به تعداد مورد نیاز بصورت پرسی مشخص شود. درب دریچه داکت اسپلیت پره Z هم به صورت وزنه ای و هم بصورت لولایی قابل باز و بسته شدن است.

به طور ویژه کاربرد دارد.

قیمت و انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت تهویه نظری 09128722799 مجله خودرو بی درایو

ورقِ قسمت داخلیِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی عمدتاً دارای ضخامتِ یک میلیمتر است اما درصورت بالا بودنِ سایز و ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت این ضخامت می‌تواند بیشتر گردد. دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی از دو نوع فریم به اندازه های ۳ و ۵ سانتی درست می‌گردد. ابعاد درب باید به میزان دو سانت از هر بُعد از ابعاد داخلیِ فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت بزرگتر باشد که بتوان با خم کاریِ این ابعاد بتوان در دورتادورِ درب، یک لبه ایجاد نمود و محیط درب دریچه بازدید داکت اسپلیت پانچیِ وزنه‌ای به حالت سینی درآید که قابلیت گذاشتن و برداشتن در محل خود داشته باشد.دریچه بازدید داکت اسپلیت پانچی وزنه‌ای بعد از این مرحله وارد مرحله و فرایند رنگ آمیزی می‌گردد. نوع رنگی برای ایجاد پوشش بر روی سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می‌گردد از نوع پودریِ الکتروستاتیکِ کوره‌ای است که با کدرنگ های متنوع و زیبا می‌تواند به ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت نمایی زیبا و شیک بدهد.

در مرحله‌ی سایزینگ کلافِ زیرکارِ دریچه بازدید داکت اسپلیت با احتساب نیم سانت از هر بُعد به عنوان بادخور اقدام به برشِ اضلاع فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌گردد. اگر دستگاه داکت اسپلیت نیاز به تامین هوای تازه جهت محفظه ی خود داشته باشد و فاصله ی دربی که قرار است بصورت وزنه ای برای بازدیدِ آن تعبیه گردد به میزانی باشد که به راحتی درب را بصورت وزنه ای جابجا کرد و دوباره در محل خود جانمایی نمود، می توان از دریچه داکت اسپلیت مشبک وزنه ای بعنوان یک گزینه مناسب با امکان تامین هوای تازه استفاده نمود. برای نصب دریچه فلزی هوا , دریچه بازدید و یا هر نوع دریچه دیگری باید از افراد با تجربه و کار کرده کمک بگیرید. هر کدام از انواع لوله فلکسیبل خصوصیات ویژه خود را داشته و وزن سبک، انعطاف بالا، نصب آسان و متناسب با شرایط متغیر از ویژگیهای مشترک آنها است. دریچه هوا ی پلاستیکی محصولی ست که جهت هوارسانی در سیستم های هواساز مثل کولر ، داکت اسپلیت ، فنکویل و انواع دمنده ها و مکنده ها به کا می رود . دریچه بازدید چوبی یکی از انواع دریچه داکت اسپلیت و دریچه بازدید تاسیسات می باشد که به منظور پوشش شیرآلات تاسیسات، فن کویل و رایزرهای ساختمان نصب می شود و دسترسی سرویسکار به این بخش ها امکان پذیر می سازد.

این دریچه به صورت کامل از آلومینیوم ساخته شده و فریم و در آن شیاردارِ جداشونده دارند. ساختار درونی دریچه شیارهایی در اندازه‌های ۹ و ۱۸ سانتی‌متری دارد و به صورت موازی و متوازن در کنار هم قرار دارند. قابلیت استفاده از فیلتر یا توری در قسمت پشت دریچه داکت اسپلیت برای جلوگیری از ورود آلودگی.

مکش مشبک در جهت تهویه و مکش هوا بسیار تاثیر مثبتی دارد گردش هوای خوبی دارد و میتواند تهویه هوای دستگاه را بصورت کامل انجام می دهد. یکی دیگر از دریچه های مورد استفاده در سیستم داکت اسپلیت، دریچه یازدید گریل می باشد. این دریچه ها مزایایی چون قیمت مناسب، امکان طراحی و تغییر محل گریل ها، سرعت ساخت بالاتر نسبت به سایر مدل ها دارند. دریچه های بازدید گریل دارای قفل زیمنسی می باشد و در محل هایی که فاصله دستگاه با دریچه کم می باشد بهترین گزینه دریچه های گریل می باشند.

دریچه مشبک آلومینیومی لولایی

مهمترین نکته در ساختِ دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی این مطلب است که رنگِ سطحِ دریچه بازدید فنکویل حتماً و لزوماً ضد آب باشد تا در برابرِ رطوبت و نم مقاومت کافی راز خود نشان دهد. با توجه به ظاهرِ دکوراتیوِ دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی، استفاده از آن در تمام مناطق کشور رایج است، اما به لحاظ ماهیتِ چوبیِ این دریچه و مقاومتِ ان در برابرِ رطوبت و هوای شرجی، لذا بیشترین کاربردِ دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی در مناطق شمالی و جنوبیِ کشور می‌باشد. با تعبیه ی قفل های زیمنسی در سوراخ های مربوطه همزمان باید جای پیچ های نصبِ دریچه داکت اسپلیت بر روی بدنه فریم دریچه داکت اسپلیت انجام گیرد. این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت از عمومی ترین انواع این نوع دریچه های بازدید می باشد.

قیمت مناسب