راهنمای آنجلینا جولی برای هوش مصنوعی

ماشینی که آگاهی دارد یا هوشیار است، به عنوان یک شخصیت کاملاً انسان نمامفهوم معنایی ظاهر میشود، با خصوصیاتی نظیر هوش، میل، آرزو، امید، بینش، غرور و بسیاری دیگر… چیزی که مبهم و اسرارآمیز است، خود آن نیست، بلکه چگونگی آن است. این سیستم برای استفاده های کاری گوناگون نیز قدرت پردازشی بالایی دارد که می توانید بسته به نیاز تان حجم حافظه رم، اس اس دی یا حافظه هارد دیسک را بالا ببرید. این مقاله از اهمیت ابتدایی ای برای دانشمندان رفتار شناختی برخوردار است که ذات تفکر بشر و حل مشکلاتش را مطالعه کردهاند. در زمینه جذب نیرو بیپی تمرکز خود را روی جذب فارغالتحصیلان بهویژه فارغالتحصیلان فنی، نهاده است (۶۰٪ از فارغالتحصیلانی که جذب میشوند، مهندس یا کارشناس به بالا هستند). اگرچه از افرادی که به دنبال یک کامپیوتر ارزان قیمت هستند یا بودجه بسیار کمی دارند بسیار دور است. سؤال دشوار فلسفی این است که: آیا یک برنامهٔ کامپیوتری که توسط ماشین دیجیتالی با ادغام ارقام دو دویی صفر و یک، اجرا میشود، میتواند توانایی نورونها (رشتههای عصبی) را برای خلق ذهن، و در نهایت تجربهٔ هوشیاری دوبرابر کنند؟ تئوریِ محاسباتی ذهن، یا computationalism، ادعا میکند که رابطهٔ بین ذهن و جسم، همانند رابطهٔ بین برنامهٔ اجرایی و کامپیوتر است.

مانند بینایی ماشین، شرکتهای فعال در حوزه پردازش گفتار در ایران نیز در حال پا گرفتن هستند و هر روز بر تعدادشان افزوده میشود. هر صنعت و حوزه تخصصی فرصتهای خود را برای لینکسازی دارد. این نویسندگان همچنین از واژههای درک، معرفت و دانایی، خود آگاهی و روح، به منظور توصیف این ویژگیهای اصلی انسانی استفاده میکنند. حتی تندترین منتقدین حوزه هوش مصنوعی نیز، بر این امر واقفند که مغز، تنها ماشینی است که هوشیاری (آگاهی) و هوش را در نتیجهٔ فرایندهای فیزیکی میسازد. این نسخهٔ نهایی مشکلات روتین (کلاسیک) فلسفهٔ ذهن است که مسئله ذهن و بدن نامیده میشود. متنی که به آن لینک میشود موسوم به «Anchor Text» است و نسبت به بخش دیگر متن، متمایز است. یک سیستم هوش مصنوعی بر اساس آن چه که از دنیای بیرون درک میکند و میتواند به آن پاسخ دهد، دارای سه سطح میباشد. چه رابطهای میان تفکر ما، (مثل الگوهای عصبی) و چیزی که ما بدان میاندیشیم، (مانند موقعیتهای پیرامونمان) وجود دارد؟ با تأکید بر عواملی مانند تراکم واژه کلیدی، که بهطور انحصاری تحت کنترل مدیر وبسایت است، موتورهای جستجوی اولیه از سوءاستفاده و دستکاری رتبهبندی رنج میبردند. مانند فکر کردن، درک کردن، یک رؤیا، یک خیال یا یک برنامه (نقشه)، و چیزی که ما میدانیم و درک میکنیم.

مشکل مربوط، مشکلات معنایی یا مفهومی است که فلاسفه آن را intentionality مینامند. اگر دو فرد، یک چیز را ببینند آیا نسبت یه آن به یک شکل مینگرد. هیچیک از دو نظریهٔ آقای سیرل نتوانستند به این سؤال پاسخ دهند که: «آیا یک ماشین میتواند جلوهای از یک هوش عمومی باشد؟ پاسخ دهیم، حل شوند. قیمت لپ تاپهای ایسوس مناسب است و با توجه به مدلی که انتخاب میکنید متغیر میباشد؛ اما اگر میخواهید بهترین مارک لپ تاپ را خریداری کنید و قیمت کمتری بپردازید میتوانید به دنبال مراکز فروش لپ تاپ باشید. اگر فردی بسیار رقابتی یا گیمر حرفهای در بازیهای AAA هستید و میخواهید لپ تاپ شما بهترین عملکرد را در گیمینگ داشته باشد، بهتر است لپ تاپ های گرانتر را انتخاب کنید. اگر انسانها این شبکهها را بدون رعایت استانداردها و اصول اولیه بسازند یا از دادههای اشتباه و گمراهکننده برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کنند، آنوقت این مشکلات میتواند تاثیرات ناگواری بههمراه داشته باشند. یا اینکه چیزی در ذهنشان وجود دارد (بنام qualia) که در همهٔ اشخاص متفاوت است؟ راسل و نوروینگ معتقدند که بیشتر پژوهشگران حوزهٔ هوشِ مصنوعی، فرضیهٔ هوش مصنوعی ضعیف را بدیهی فرض میکنند و (انگار) اصلاً فرضیهٔ هوش مصنوعی قوی برایشان جذابیتی ندارد.