پینچ ولو ، انواع پینچ ولو ، فروش پینچ ولو ، پینچ ولو نیوماتیک تفکو | kasrasaran

در نتیجه، معایب پینچ ولو بسیاری دارد، اما با رعایت برخی راهکارهایی می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد. بهتر است قبل از استفاده از پینچ ولو، نیازهای ویژه شما را بررسی کنید و با توجه به نکات ذکر شده، تصمیم درستی را در انتخاب صحیح پینچ ولو بگیرید. از جمله معایب استفاده از پینچ ولو این است که با گذشت زمان، شیر پینچ ولو می‌تواند خراب شود.

در کل، پینچ ولو و کلاپس، دو نوع شیر قدرتمند و کارآمدی هستند که در حوزه‌های مختلف از جمله صنعتی، خوراکی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر یک از این شیرها، ویژگی‌ها و توانایی‌های خود را دارند و باید با توجه به نیازهای خاص شرکت‌ها و کارخانه‌ها، انتخاب شوند. تفاوت عمده پینچ ولو با دیگر انواع شیرها، نحوه استفاده از بلبرینگ یا لوله فشرده است. در شیرهای دیگر، جریان مایع به وسیله میرس و فلکر بسته می‌شود و هنگام باز شدن شیر، دمای جریان مایع تغییر می‌کند.

برچسب محصولات

پینچ ولو ، انواع پینچ ولو ، فروش پینچ ولو ، پینچ ولو نیوماتیک تفکو | kasrasaran

این شیرها به انواع مختلف دیسک ها مجهز هستند که از مهترین آنها پلاک دیسک، دیسک مرکب و دیسک های تطبیقی است. به عبارت بهتر، ما می توانیم فلوی عبوری از یک پایپ یا فشار یک پایپ را کنترل کنیم. وقتی دسته شیر در جهت پاد ساعتگرد می چرخد، دسته و دریچه متصل به آن بالا می آید و شیر باز می شود و
حرکت دسته شیر در جهت ساعتگرد، دریچه و ساقه پایین آمده و شیر را می بندد. به همین منظور از این مدل Split که دارای یک زائده در کف seat هست، استفاده می کنیم تا بهتر از نشتی جلوگیری کنیم. در جاهایی که سیال عبوری ویسکوزیته بالایی دارد یا اینکه حجم عبوری سیال خیلی بالا هست، ممکن است که
پلاگی که برای مدل Single Disk در نظر گرفتیم بر روی seat لیز خورده یا حرکت کند و نشتی داشته باشیم.

  • این شیر شامل یک لایه پوشاننده از لاستیک یا دیگر مواد مصنوعی است که مکانیسم کششی دارد.
  • مثلا استفاده از پینچ ولوهایی با عرض مساوی به قطر لوله jaman برای کاهش این مشکل بهتر است.
  • همچنین در مواردی که خطای اندکی در هم خطی تجهیزات خط لوله باشد می توان از این شیر برای پوشش این خطا استفاده نمود.
  • در کل، پینچ ولو و کلاپس، دو نوع شیر قدرتمند و کارآمدی هستند که در حوزه‌های مختلف از جمله صنعتی، خوراکی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • نکته قابل توجه این که در کنترل جریان سیال، پایه دریچه تحث فشار فیزیکی قرار گرفته که منجر به سایش بیش از اندازه آن می گردد.

همچنین این نوع شیرها از وزن کمتری برخوردار بوده و به سادگی تعمیرات می شوند. (البته در صورتی که از لاستیک های مجاز در صنایع تولید خوراکی استفاده شود. این خواص سبب کمترین آسیب به شیر می شود در نتیجه باعث عدم محدودیت در جریان میشود. این شیرها همانند شیر زود پز می باشند که خیلی از مواقع صدای مربوط به آن را هم شنیده اید. در شرایط وخیم تر باعث ترک خوردن لوله ها شود که به پدیده شوک الکتریکی موسوم این محتوا است.

طراحی و جنس غلاف های لاستیکی

از ویژگی‌های پینچ ولو نیوماتیک آوند می‌توان به قابلیت خود پاک کنندگی ، مقاومت بالا در مقابل سایش ، مقاومت بالا در مقابل خوردگی ، تعمیرات و نگهداری آسان و با هزینه پایین ، قیمت مناسب و … اشاره کرد. همچنین از آن در سیستم‌های انتقال آب ، سیستم‌های انتقال بخار ، انتقال سیالات شیمیایی و خورنده ، سیالات ساینده و اسلاری و … استفاده می‌شود. شیر پینچ نوعی از ولوها با بدنه انعطاف پذیر با یک لوله انعطاف پذیر است که می تواند به طور مکانیکی جریان سیال را کنترل کند.