قیمت پاور کامپیوتر ️ مقایسه مشخصات و خرید منبع تغذیه با توان های مختلف زومیت

ویژگی این نوع طراحی در آن است که دمای کاری پاور، به واسطه کمتر شدن دمای هوای مکیده شده، پایین می آید. بحث در مورد استاندارد های مربوط به منبع تغذیه بسیار گسترده می باشد که نمی توان به طور کامل به آنها اشاره نمود. هر یک از کشور های صنعتی برای خود استاندارد هایی به منظور کسب اطمینان از ایمنی کامل کاربر در هنگام استفاده از منبع تغذیه دارند. واژه ایمنی برای تجهیزات الکترونیکی به معنای آن است که محصولات تولید شده ، ایجاد شوک نکند ، آتش نگیرد و یا حالات نا خواسته را به کاربر تحمیل ننماید.

آناتومی پاور کامپیوتر: هر آنچه باید در مورد منبع تغذیه کامپیوتر بدانید

برخی از منابع تغذیه دارای یک کلید دستی برای انتخاب ولتاژ ورودی هستند و برخی دیگر به طور خودکار با ولتاژ برق تطبیق پیدا می‌کنند. بخش‌های مختلف تشکیل‌دهنده پاور را می‌توان به دو قسمت اصلی و فرعی تقسیم کرد. قسمت‌های اصلی وظیفه تنظیم ولتاژ ورودی را بر عهده دارند؛ بنابراین این قسمت‌ها به‌راحتی می‌توانند جریان برق ورودی را تغییر دهند. وظایف قسمت‌های فرعی به تمام فرآیندهای لازم برای تأمین قطعات مختلف بعد از تغییر جریان برق ورودی مربوط می‌شود. قبل از اینکه کالبدشکافی پاور موردبررسی خود را آغاز کنیم، اجازه دهید ببینیم اصلاً چرا پاور اهمیت دارد.

پاور از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

اگر این قطعه دارای طراحی مناسبی نباشد، نخواهد توانست در هنگام کار کردن گرمای تولیده شده را خوب خارج کند. اگر خروج گرما به طور مناسب صورت نگیرد، تغییر در ولتاژهای خروجی پیش می آید، دمای قطعات دیگری که در کیس وجود دارند بالا می رود؛ عمر آنها کاهش می یابد و عملکرد سیستم نیز خوب نخواهد بود. در نتیجه باید برای خرید پاوری اقدام کنید که تهویه مناسب و طراحی خوبی داشته باشد. پاورهای جدید و مدرن یک فن 12 × 12 سانتی متری دارند که به راحتی باعث خنک کردن قطعات خواهند شد. هنگام در نظر گرفتن منبع تغذیه ای با وات بالاتر این را در نظر داشته باشید، منبع تغذیه 750 وات به طور پیش فرض 750 وات مصرف نمی کند.

  • مطابق با استاندارد، منبع تغذیه دارای ضربه گیر ورودی و لاین فیلتر به همراه خازن های X , Y با علامت درج شده استاندارد باشد.
  • کانکتورهای مادربرد به شکل معمول در دو نوع ۲۰ پین و ۲۴ پین در دسترس است.
  • در این مقاله به صورت مفصل به بررسی المان‌های حائز اهمیت در خرید پاور یا منبع تغذیه (PSU) برای کامپیوتر و به ویژه کامپیوترهای گیمینگ پرداختیم.
  • پاور گیمینگ گرین توسط شرکت ایرانی پردیس صنعت سیاره سبز تولید می‌شود.
  • یکی دیگر از انواع پاورهای کامپیوتر که در بازار ایران هم عرضه شده، پاور NLX است.

هر سخت افزاری برای کارکرد درست نیاز به مقدار درستی انرژی ورودی دارد ؛ در این زمان پاور نقش مهمی ایفا می کند چرا که اگر این قطعه مقدار انرژی کمی را به سخت افزار برساند، سخت افزار انرژی لازم برای انجام کار را نداشته و به آن فشار وارد می شود. اما کیس های خانگی یا به اصطلاح PC ها اغلب از یک کیس به همراه یک صفحه مانیتور استفاده می کنند. تمام مدل های کیس ها از برق مستقیم استفاده می کنند چرا که کامپیوتر های شخصی برای حمل و نقل ساخته نشده اند. گاهی این انرژی به طور مستقیم به دستگاه شما متصل می شود و گاه از انرژی که در باتری ذخیره شده است استفاده می کند.

قیمت پاور کامپیوتر ️ مقایسه مشخصات و خرید منبع تغذیه با توان های مختلف زومیت برای خرید پاور نیز اگر کمتر به قیمت گاور بپردازید، گزینه های مناسب  تری پیدا خواهید کرد. در آخر تصمیم شما خریدار است که کدام مدل و برند را برای خرید پاور انتخاب کنید. با این حال، بسیاری از کیس‌های کامپیوترهای جدیدتر منبع تغذیه را در پایین قاب قرار می‌دهند.