حمل و نقل دریایی انواع و مزایای حمل دریایی بانی راه توس | transemartlogistics

کشتی های حمل گاز عموما در تانکرهای نفتی دسته بندی می شوند اما از فن آوری پیشرفته تری برای ذخیره گاز مایع برخوردار هستند. در حقیقت کشتی های گروه LNG در دمای 17- درجه سانتی گراد و LPG در 50- درجه سانتی گراد و در فشار 18 کیلوگرم بر ساتی متر مربع گاز حمل می کنند. تجارت بین المللی یکی از بهترین راه های برای گسترش هرچه بیشتر تجارت شماست. از طریق اپراتورهای تخصصی می‌توان کالاها را بیشتر یا کمتر از هرجایی حمل کرد. به این دلیل که مسیر آبی برخلاف دیگر مسیرهای وسایل نقلیه مانند جاده‌ها و ریل قطار، طبیعی است، پس برای ساخت و نگهداری گذرگاه‎‌های آبی، لزوم سرمایه‌گذاری‌ حذف می‌شود. برای حمل بار فله خشک مانند غلات ، ذغال سنگ ، سنگ آهن ، سیمان ، شکر ، نمک و شن و ماسه نیز باید از کشتی های مخصوص که دارای انبار های قیف مانند برای ریختن بار فله خشک هستند، استفاده شود.

حمل بار از چین چقدر هزینه دارد؟ + نحوه انتقال بار از چین به ایران

همه ما می دانیم که ردپای‌ کربنی در کشتی ها نسبت به سایر لوازم حمل و نقل مانند هواپیما بسیار کمتر است و این موضوع را می توان مزیت دیگری از حمل با کشتی دانست. راه‌آبی نقش مهمی در دفاع کشورها و صادرات و واردات کالا ایفا می‌کند؛ اما برای تجارت‌های محلی و کوچک پیشنهاد نمی‌شود. هواپیماها و مسیرهای زمینی همانند راه آهن و جاده های آسفالت از امنیت بیشتری در مقایسه با دریاها و آب های آزاد برخوردار هستند. اگر دقیقا با تمامی حمل و نقل ها آشنایی ندارید و نمیدانید که کدام یک بهتر است و هر کدام چه مزایا و معایبی دارد؛ ابتدا مقاله حمل و نقل چیست و انواع آن را مطالعه کنید. تنوع زیاد انواع کشتی حمل بار که موجب انعطاف‌پذیری حمل دریایی می‌‌شود.

در این مطلب وبلاگ شرکت حمل و نقل بین‌المللی ستاره آبی دریا با مزایای حمل و نقل دریایی شرکت ترنس مارت لجستیک آشنا شدیم. بعلاوه با نکات بسیار زیادی نظیر وضعیت حمل و نقل دریایی در ایران و انواع روش جابجایی کالا با استفاده از روش حمل و نقل دریایی آشنا شدیم. بهترین راه در این زمان منتقل کردن بار از گرک کنونی به یک گمرک دیگر می‌باشد. با این روش امکان ترخیص کالا به مجاز شده و مشکلی برای شما پیش نمی‌آید.

  • این معیار در واقع نشان‌دهنده میزان باری است یک یک کشتی خالی در خود جای می‌دهد.
  • ۱) حمل دریایی نسبت به بقیه روش ها به صرفه تر بوده و به همین دلیل است که صاحبان کالا و شرکت های بازرگانی و تجاری اکثرا ترجیح می دهند کالای خود را با آب های آزاد حمل کنند.
  • سرویس حمل فله یا برای کالاهایی مورد استفاده قرار می گیرد که از نظر ماهیت، حجم و یا هر دو برای قرار گرفتن در کانتینر مناسب و یا مقرون به صرفه نمی باشند.
  • در این روش حمل‌ و نقل دریایی کانتینر حاوی محموله، از یک کشتی به کشتی دیگر انتقال می‌یابد.
  • یا اینکه محموله و بار خود را از طریق حمل و نقل ریلی به مقصد برسانید، یا اینکه حمل و نقل هوایی را برگزینید و یا اینکه از طریق حمل و نقل دریایی اقدام کنید.

همچنین درصورتی که حمل دریایی بار برای شما به صورت خرده بار باشد نوع درخواست LCL خواهد بود. همان طور که در ادامه توضیح میدهیم ممکن است که حجم لوازم شما کمتر از یک کانتینر باشد. در این صورت شما میتوانید از کانتینر اشتراکی بهره مند شوید که در عین حال بار شما با بارنامه و بیمه جدا و به صورت تفکیک شده ارسال میشود. پس از آن انبار کالایی که قرار بر تخلیه آن نیست، همچنین انبار نوشیدنی‌ها، انبار آذوقه و کالاهای ‏ممنوع الورود، مهر و موم می‌شوند.

حمل و نقل دریایی 4 مورد مزایا و معایب آن

این کشتی ها در حمل و نقل دریایی برای حمل بارهای جامد مورد استفاده قرار می گیرد. بارهایی مانند غلات، سیمان و یا مواد معدنی با استفاده از انواع کشتی فله بر در سطح بین المللی جابجا می شود. برای بارگیری و تخلیه این کشتی ها از جرثقیل های قاشقی شکل می بایست استفاده شود به همین دلیل بر روی عرشه فضای خاصی را برای آن ها طراحی کرده اند.

جدیدترین محصولات

حمل و نقل دریایی انواع و مزایای حمل دریایی بانی راه توس | transemartlogistics