راهنمای جامع خرید لپتاپ گیمینگ ۲۰۲۲

خوشبختانه این لپ تاپ از پردازنده گرافیکی محبوب و پراستفاده انویدیا (Nvidia) بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۲ استفاده میکند. سی پی یو به کار رفته در این لپ تاپ از سری H است و جز پردازنده های حرفه ای اما پر مصرف اینتل است. زیرا آپشن هایی که در لپ تاپ های حرفه ای قرار دارد در رشته مهندسی کامپیوتر مورد استفاده قرار نمیگیرد. به عنوان یک دانشجو و با توجه به رشته تحصیلی خود باید بین این دو مورد اولویت بندی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. بدنه لپ تاپ: هنگام خرید لپ تاپ استوک باید بدنه آن را به طور کامل بررسی کنید تا هیچگونه خراش، فرورفتگی و مشکل دیگری در ظاهر آن وجود نداشته باشد.

راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ

اگر شما برای لپ تاپ خود یک کول پد با فن های مناسب و قابلیت تنظیم ارتفاع بخرید میتوانید به راحتی گردش های خنک درون سیستم خود را افزایش دهید و کار کردن و بازی کردن با لپ تاپ گیمینگ خود را راحت تر کنید. وامّا میرسیم به یکی از نقاطِ قوّت این لپ تاپ که بیشتر از هر پارامتر دیگری در نظر گیمر های عزیز مهم جلوه میکند و آن چیزی نیست جز پردازشگر گرافیکی، خوشبختانه ایسر از آنجا که برای این لپ تاپ سنگ تمام گذاشته است از یک پردازنده NVIDIA Geforce GTX 1050 بهره برده است، این پردازنده گرافیکی که با حافظه ی اختصاصی 4 گیگابایت در اختیارِ شما عزیزان قرار میگیرد خیالِ شما را از اجرای جدیدترین بازی های روز دنیا راحت میکند در نتیجه اگر از دسته گیمر های دو آتیشه ی این مرز و بوم هستید Acer Aspire 7 را در اولویت قرار دهید.

در انتخاب بعدی به سراغ یک سیستم گیمینگ فوق حرفه ای با قیمت بسیار بالا و مناسب رندرینگ و گیمینگ رفتیم. برای بیشتر مردم حداکثر یک صفحه ۱۳ یا ۱۴ اینچی ایده آل است. داشتن یک سینمای خانگی کوچک در اتاق خواب خود یا انجام جدیدترین بازیها و گیمها با کیفیت ۱۰۸۰p در صفحه نمایش بزرگ بسیار هیجان انگیز و خوب است اما کار با یک لپ تاپ ۱۵ اینچی یا ۱۷ اینچی در دانشگاه کمی مشکل است. کیبورد جزیرهای استاندارد AccuType با نور پس زمینهای و دو بلندگوی 2 واتی دابلی همچنین پورتهای مختلف با کیفیت از امکانات ظاهری لپ تاپ Y540 است. تفاوت مدل Legion 7 با Legion 5 علاوه بر روز رسانی سخت افزاری، استفاده از فلز، باز طراحی و نور پردازی خروجیهای هوا و دور قاب است که پیشرفت چشمگیری داشته است.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۲ هارد: در هنگام خرید پلی استیشن ارزان این مورد را در نظر بگیرید که به جای هارد اصلی، هارد تعویضی را به شما نفروشند، زیرا هارد اصلی دستگاه قیمت بالاتری نسبت به هارد تعویضی دارد. سایز لپ تاپ به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد ولی این را هم در نظر بگیرید که در حالی که از کلاسی به کلاس دیگر میدوید، بهتر است با یک چیز سبک کار کنید. برای آنها خرید دستگاهی با ۲۵۶SSD گیگابایتی بهتر است. در آخر برای بررسی قیمت لپ تاپ میتوانید از یک مسیر جدید استفاده کنید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ

قیمت خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت لنوو Gaming 3 در دیجی کالا حدود 24 میلیون و 200 هزار تومان است. جعبه دستگاه: یکی از مهمترین مواری که باید در هنگام خرید کنسول بازی درخواست کنید؛ جعبه دستگاه است زیرا با وجود جعبه، شما از اصالت کالا مطمئن شده و میتوانید دزدی بودن یا نبودن آن را تشخیص دهید. نه فقط برای یادداشت برداری و انجام تکالیف بلکه لپ تاپ شما باید بتواند فعالیتهای علاوه بر درس مثل پیگیری شبکههای اجتماعی، پخش فیلم، گوش دادن به موسیقی، ارسال عکس، بازی، چت تصویری و از این قبیل کارها را هم مدیریت کند. برای بازی، به دنبال صفحه نمایش هایی با نرخ تازه سازی بالای 120 هرتز یا سریع تر باشید تا بازی ها در حین بازی بهتر به نظر برسند. هنگام رقابت در بازی، بهترین لپتاپها شناسایی میشوند.

باتری لپ تاپ: اگر یک لپ تاپ به خوبی و درست نگهداری شود، طول عمر مفید باتری آن به 3 الی 4 سال خواهد رسید. ضمانتهای تمدید شده نیز وجود دارد، اما اینکه آیا ارزش آن را دارد بستگی به این دارد که شما به عنوان یک کاربر چه کسی هستید. به دلیل بالا بودن نرخ ارز و وجود تحریمهای اقتصادی، خرید این کالاها به صورت دست اول از عهده بسیاری از افراد خارج شده است. همه این دستگاهها در نگاه اول کاملا عالی و بیعیب به نظر میرسند و واقعا دست گذاشتن روی یکی از آنها، کار آسانی نیست! نوآوری و ارتقا طراحی محصول، عملکرد به نسبت، استفاده بهینه از قابلیتهای محصول و البته تجربه کاربری که حرف اول را میزنند. اکنون مدتی است که محصول جدید مایکروسافت با نام سرفیس وارد بازار شده است. سرفیسهای مایکروسافت با طراحی زیبا و قدرت بالا طرفداران بسیاری دارند. اینجوری گرافیک لپ تاپ مخصوص بازی قدرت بیتشری پیدا می کنه .

بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون

بسیاری از مشکلات و عیبها از ظاهر دستگاه قابل تشخیص و شناسایی هستند. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات و موارد دلخواه این افراد را شناسایی و بیان کنیم. البته انتخابهای دیگری نیز پیش روی گیمرها وجود دارد، مثلا سیستم دسکتاپ بهتر است یا لپتاپ، یا آنکه در میان کنسولها، PS5 خریداری کنیم یا ایکسباکس سری S و X یا اصلا به سراغ نینتندو برویم؟ دستههای بازی: بهتر است پیش از خرید پلی استیشن استوک، یک بازی مانند فوتبال را با آن تست کنید تا از عملکرد صحیح دستهها مطمئن شوید. خبر خوب این است که با اتصال یک هارد اکسترنال یا SSD خارجی به یکی از درگاههای USB لپ تاپ خود، میتوانید هر زمان که به آن نیاز دارید فضای بیشتری اضافه کنید. خبر خوب این است که در بیشتر موارد دیگر (مگر اینکه مثلاً شما یک معمار با وابستگی زیاد به نرم افزار CAD هستید) نیازی به کارت GPU مجزا نیست.

لپ تاپ HP Pavilion Gaming 15 با کیبرد جذاب و نور سبزرنگ و جیغی که دارد، نشان می دهد از یک نوت بوک صرفا معمولی فراتر است. رم ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4 در کنار حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای لپتاپ TUF Gaming F15 FX506LH-BA ایسوس است. شرکت لنوو با سری Ideapad Gaming قدم بزرگی در تولید لپ تاپهای گیمینگ میان رده و اقتصادی برداشته است. اگر گیمر هستید باید لپ تاپی انتخاب کنید که برای بازی کردن مناسب باشد.

Nvidia هم اکنون از شرکت ها می خواهد تا سرعت ساعت و قدرت گرافیکی را در محصولات خود ارائه دهند اما بسیاری از تولید کنندگان هنوز این کار را انجام نداده اند. حتما در نظر داشته باشید که فضای ذخیرهسازی بر سرعت هم تأثیر میگذارد. اگر فکر نمیکنید که به تمام فضای ذخیرهسازی احتیاج دارید، میتوانید یک لپ تاپ با فضای کمتر خریداری کنید. در نهایت باید گفت اگر یکی از مقرون به صرفه ترین و در عینِ حال قدرتمند ترین لپ تاپ های موجود در بازار را خریداری کنید التفات بیشتری به لپ تاپ ایسر Aspire 7 داشته باشید. از این رو اگر بسته به نیازتان باید لپ تاپ را برای ساعات متمادی در محل کار، دانشگاه و… اگر می خواهید یک لپ تاپ بازی با عملکرد بالا و قیمت مناسب برای راه اندازی داشته باشید، هیچ چیز بهتر از این لپ تاپ نیست.

کنسول بازی یکی از محصولات الکتریکی است که امروزه در میان کودکان و جوانان محبوبیت فراوانی یافته است؛ در ادامه نکات مهم خرید کنسول ارزان را بررسی میکنیم. صفحه کلید این دستگاه از نوع جزیرهای ست و دارای نور پس زمینه هستند که از نکات مثبت محسوب میشود. با همه ی اینها، این صفحه کلید مکانیکی است که بواسطه ی کلیک کردن های ریتمیک، همانند ورژن بسیار مفید و مطلوب تری از یک دستگاه متحرک، تقریبا اثر گذار بوده و توجه ما را بخود جلب نموده است.

سخت افزار استفاده شده در FX553VD شامل پردازنده اصلی Core I5 7300HQ و پردازنده گرافیکی GTX 1050 4GB به ترتیب از شرکتهای اینتل و انویدیا است که به راحتی میتواند بازیهای به روز و جدید را با کیفیت High در 30 فریم در ثانیه اجرا کند و همچنین حافظه رم این لپ تاپ در رده خود 4 گیگابایت بیشتر از رقیبان است. با کارت گرافیک جدید سری RTX شما میتوانید از ویدئوگیم های دارای فناوری Ray-Tracing یا رهگیری کننده پرتو به راحتی استفاده کنید و نرخ فریم (Frame Rate) سریع تری داشته باشید. وقتی صحبت از نمایشگر لپتاپهای گیمینگ میشود، میخواهید بین میزان فریم و زیباییشناسی تعادل ایجاد کنید، البته که باید به عمر باتری سیستم موبایل نیز توجه ویژه ای نشان دهید. شما باید پیش از خرید از عملکرد صحیح و بدون خطای کنسول بازی ارزان اطمینان یابید و سپس خرید خود را نهایی کنید. اکثر مدلهای این شرکت در حد بالارده و گیمینگ هستند که مخاطبان خاص خود را دارد و در نتیجه قیمت بالایی نیز دارند.

ریزر بلید 13 – ریزر این محصولش را به عنوان اولین الترابوک گیمینگ دنیا معرفی کرد! اپل یکی از معروفترین برندهای دنیا است. اپل را میتوان جزو بهترین و البته گرانترینهای دنیای فناوری دانست. کمپانی اپل یکی از معتبرترین و شناختهشدهترین برندهای لوازم الکترونیکی در سراسر جهان است و لپ تاپ این شرکت نیز محصولی پرطرفدار به شمار میرود. اچپی از معتبرترین شرکتهای تولیدکننده لپتاپ در جهان به شمار میآید. نام دل با استحکام و کیفیت گره خورده است، لپتاپهای این شرکت حضوری طولانی در بازار ایران داشتند و پس از گذشت سالهای طولانی هنوز جزو پرطرفدارترین برندهای بازار لپتاپ کشور به شمار میآیند. لپ تاپ جز کالاهای مهمی است که در بخشهای بسیاری از زندگی افراد مانند تفریح، کاری، آموزشی و غیره نقش مهمی ایفا میکند، بنابراین خرید لپ تاپ دست دوم با کیفیت بسیار مهم است. با خرید کالاهای الکتریکی دست دوم، گویا شما با یک تیر دو نشان میزنید؛ هم میتوانید از کره زمین، محل زندگی و حیات خود نگهداری کنید، هم میتوانید خرید اقتصادی داشته باشید و میزانی از هزینههای زندگی روزمره خود را کاهش دهید.

به راحتی میتوانید با استفاده از Microsoft Store به صورت رایگان به نسخه کامل ویندوز ۱۰ بروید، اما پس از تبدیل نمیتوانید به حالت S برگردید. از طرف دیگر، اگر بیشترین عملکرد در اولویت باشد، یک دستگاه Windows ۱۰ یا macOS با پردازنده Intel Core i۵ یا Core i۷ Intel (یا AMD Ryzen ۵ یا ۷) توصیه میشود. طراحی چشمنواز و با کیفیت موجب میشود از همان زمانی که یکی از لپتاپهای اپل را در دست میگیرید متوجه باشید که با محصولی بالارده طرف هستید. به همین دلیل اگر نکاتی را در زمان خرید لپ تاپ رعایت نکنید، ممکن است لپ تاپ انتخابی شما نیازهایتان را بر طرف نکند. تقریباً هر لپ تاپی که ممکن است امروز بخرید دارای حداقل یکسال ضمانت قطعات و نیروی کار است.

16 گیگابایت حافظه رم DDR4 در این نسخه به کار رفته است و بخش ذخیره سازی متشکل از یک SSD M.2 با ظرفیت 256 گیگابایت و یک هارد دیسک 1 ترابایتی است. یک لپتاپ 17 اینچی که با قطعات آخرین مدل خود، همانطور که گفتیم، میتواند برایتان هزینه بر باشد. این محصول دارای یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتز است. البته که باید بگوییم عملکرد باتری این محصول هم خیلی قوی نیست و این لپتاپ ویژگی خاص دیگری هم ندارد. در این مقاله درباره نکات مهمی که باید در هنگام خرید لپ تاپ استوک و پلی استیشن و کنسول بازی دست دوم میدانستید، به طور کامل توضیح داده شد. با این وجود خرید لپ تاپ یا پلی استیشن استوک نیاز به دانش و مهارتهایی دارد که در ادامه به طور کامل بررسی خواهیم کرد. شاید عمر باتری ۱۱ ساعته این لپتاپ چنگی به دل نزند، اما برای لپتاپ با چنین مشخصات میزان شگفتانگیزی محسوب میشود؛ البته همانطور قبلاً گفتیم این لپتاپ قیمت بالایی دارد و عدم وجود USB با اندازه کامل در این آن عیب بزرگی است؛ البته میتوان با استفاده از مبدلهای USB این مشکل را برطرف کرد.

بیشتر دستگاهها با کاربردهای عمومی از نوع تراشه گرافیکی مجزا (GPU) برای جلوه دادن به بازی و روانتر کار کردن، برخوردار نیستند. GPU مانند یک پردازنده قدرتمند، از باتری تغذیه میکنند. لوازم الکتریکی نظیر لپ تاپ، پلی استیشن و کنسول بازی جزو کالاهای پرکاربرد هستند که در زندگیهای امروزی نقش کلیدی را ایفا میکنند. در میان این زبالههای الکتریکی، لوازم و تجهیزات الکتریکی مشاهده میشود که هیچ عیب و ایرادی ندارند و تنها به دلیل مشکل یا خراشی کوچک یا آمدن مدلی جدید به عنوان زباله دور انداخته شدهاند. ظرفیت باتری این لپ تاپ تنها 64 وات در ساعت بوده و باید به خاطر داشت که GL503VS تنها قادر است برای دو ساعت شارژ باتری خود را حفظ کند. اما چرا باید برای ویژگیهایی که استفاده نمیکنید هزینه کنید؟ مقدار رم این لپ تاپ که ایسر برای آن در نظر گرفته است 16 گیگابایت از نوعِ DDR4 است، این مقدار رَم فضای کافی برای پردازش اطلاعات را در اختیارِ پردازنده میگذارد تا سنگین ترین نرم افزار ها را بصورت همزمان اجرا کند و از وقوع هرگونه لَگ و کندی در عملکرد جلوگیری میکند.