اگر برای یک تجارت کوچک کار میکنید، احتمالاً برای شما سخت است که با مارکترهای بزرگ صنعت خود رقابت کنید. بسیاری از آنها میلیونها تومان سرمایه برای تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات بیلبوردی در سراسر کشور دارند. خوشبختانه، روشهای بسیاری وجود دارد که با کمک آنها میتوانید از رقبای بزرگ خود پیشی بگیرید. اصطلاح “بازاریابی دیجیتال” تفاوتی بین تاکتیکهای فشار و کشش بازاریابی (یا آنچه اکنون ممکن است از آن به عنوان روشهای “درونگرا” و “برونگرا” یاد کنیم) فرقی نمیگذارد. در ادامه خلاصهای از رایجترین روشهای بازاریابی دیجیتال و کانالهای درگیر در این پروسه خواهیم گفت. سلام عالی بود خیلی خلاصه و مفهوم رسان بود و الان متوجه شدم خیلی در دیجیتال مارکتینگ فعال هستم و فکر می کردم کارم درست نیست و از همه ابزار های وابسته به اینترنت نباید استفاده کنم و الان همین الان بسیار آگاه شدم.
۵. منابع دیجیتالی خود را برای موبایل بهینه کنید
کسب و کارها از کانال های ارتباطی دیجیتالی مانند موتور جستجوی گوگل، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت ها به عنوان اهرمی برای دستیابی به مشتریان فعلی و آتی خود استفاده می کنند. روابط عمومی آنلاین، عملی است برای پوشش آنلاین به دست آمده با نشریات دیجیتال، وبلاگ ها و سایر وب سایتهای مبتنی بر محتوا. دنیای آنلاین به شما امکان می دهد بدون پرداخت هزینه مالی با افراد مختلف در شبکههای اجتماعی در تماس باشید. از دلایل عدم خرید آنها آگاه شوید و تغییرات لازم را در کمپین های بازاریابی خود انجام دهید. اما دیدن ویدیوهای تبلیغاتی نیز به میزان جذابیت و گرافیک آن ها و همچنین ارتباط آن با موضوع کسب و کار شما بستگی دارد.
چه تفاوتی میان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی ربایشی وجود دارد؟
از زمانی که بازاریابی به شیوه دیجیتال ظهور کرد و در میان کسب وکارها جایگاه خاصی پیدا کرد استفاده از ابزارهای مختلف برای رصد مشتریان هم بیشتر شد. در این شیوه از بازاریابی شما میتوانید هر قدمی که مشتری بر میدارد را بررسی کنید و محصول یا خدمتی که نیاز دارد را در اختیارش بگذارید. شبکههای اجتماعی اینستاگرام و تلگرام دو مورد از پرمخاطبترین شبکههای اجتماعی هستند و بخش اعظمی از کاربران ایرانی را به سمت خود جذب کردهاند. همین امر بستر ویژهای برای درآمدزایی ایجاد کرده است و میتواند کسبوکارها را به یک منبع درآمدی جدید برساند.
نرخ تبدیل در بازاریابی پیامکی چقدر است؟
اگر می خواهید به طور جدی بر روی این مخاطبان جدید سرمایه گذاری کنید، سبقت گرفتن از این روند شما را در بهترین موقعیت ممکن قرار می دهد. با استفاده از تاکتیک های دیجیتال برونگرا تلاش میکنیم تا یک پیام بازاریابی را بدون توجه به تناسب یا خوشایند بودن آن، مستقیماً و تا جایی که امکان دارد در برابر دیدگان کاربران آنلاین بیشتری قرار بدهیم. به عنوان مثال، تبلیغات بنری عموماً زننده ای که در بالا و حاشیه بسیاری از وبسایت ها مشاهده میکنید تلاشی است در جهت فروش محصولات یا خدمات خاصی با استفاده از استراتژی فشار به افرادی که لزوماً تمایل یا آمادگی پذیرش آن را ندارند. درواقع، بازاریابی دیجیتال با بهرهبرداری از کانالهای مختلفی که مشتریان امروزی بیشتر وقت خود را در آنها میگذرانند معنی پیدا میکند و شکل میگیرد. از خود وبسایت گرفته تا تبلیغات دیجیتال، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و موارد مشابه، طیف گستردهای از تاکتیکها و روشها را می توان در زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار داد. اگر شرکت شما است، احتمالاً فعالیت شما در زمینه بازاریابی دیجیتال حول افزایش تبدیل آنلاین متمرکز است و هدف نهایی این است که کسی با یک فروشنده صحبت کند.
دیجیتال مارکتینگ بازاریابی دیجتال چیست؟ آکادمی اینفوگرام
در این روش، به جای آنکه وقت و هزینه خود را صرف پیدا کردن مشتری کنید، آن را صرف افزایش کیفیت رسانههای خود (مثل سایت و شبکههای اجتماعی) میکنید. با این هدف که کاری کنید مشتری در زمان نیاز، شما را پیدا کند، پس از آن در مسیر خرید هدایت شود و در هر مرحله از مسیر خود، چیزی با ارزش از شما دریافت نماید. یکی از اساسیترین پایههای ساخت یک وبلاگ خوب مهارت تحقیق کلمات کلیدی است. این تحقیق به شما کمک میکند تا بفهمید کاربران این روزها به چه موضوعاتی علاقهمند هستند و آن را بیشتر سرچ میکنند. با تمرکز روی این کلمات میتوانید بهصورت هدفمند در صفحه نتایج گوگل دیده شوید و کاربران بسیاری را وارد سایت خود کنید. اگر شما صاحب یک وب سایت باشید یا در زمینه تبلیغات اینترنتی فعالیت میکنید، حتماً با دیجیتال مارکتینگ آشنا هستید.
یک نکته مهم در بازاریابی دیجیتال که باید بر آن مسلط باشید، انتخاب از بین ابزارهای مختلف است تا گیج نشده و بودجهتان را هدر ندهید. پس باید «طراحی و برنامه ریزی» کمپین های تبلیغاتی را بدانید تا با تسلط عمیقتر بر ابزارها و کانالهای دیجیتال، بتوانید بسته به بودجه، کسب وکار و عملکرد رقبا کمپینهای خود را طراحی کنید. برای فهمیدن هزینه هایی که برای دیجیتال مارکتینگ خواهید داشت، اول باید مشخص کنید که اهداف شما چه هستند. نحوه راهبرد شما در قبال دیجیتال مارکتینگ می تواند با توجه به این که هدف شما افزایش کلیک ها، تبدیل ها یا سرنخ ها، فروش، درآمد یا یک نرخ بازگشت سرمایه مشخص باشد متفاوت باشند.
- در تصویر زیر نمونهای از تبلیغات گوگل را مشاهده میکنید که با جستجوی کلمه «خرید بلیط هواپیما» نمایش داده شده است.
- به تمامی فعالیت هایی که در حوزه ی اینترنت انجام می شوند و با شناسایی و بررسی رفتار مشتری به صورت آنلاین به تبلیغات در زمینه های مختلف می پردازد بازاریابی دیجیتال گفته می شود.
- با استفاده از تبلیغات به صورت دیجیتال شما میتوانید به مشتری مورد نظر خود در زمان مناسب برسید.
- اینجاست که مشاوره دیجیتال مارکتینگ با افراد و شرکتهای متخصص و دارای نمونهکارهای موفق به کار شما میآید و انتخاب درست شما نتیجه درستی هم برایتان رقم خواهد زد.
- معنی دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی دیجیتال به تمامی فعالیت هایی که در حوزه ی اینترنت انجام می شوند و با شناسایی و بررسی رفتار مشتری به صورت آنلاین به تبلیغات در زمینه های مختلف می پردازد بازاریابی دیجیتال گفته می شود.
بازاریابی پیامکی برای آن دسته از کسب و کارهایی که هنوز اول راه هستند و نمیخواهند هزینه بالایی را صرف تبلیغات کنند، یک گزینۀ عالی است. مدیریت تبلیغات در گوگل خودش به تنهایی یک تخصص و شغل است؛ شغلی که بازارش هم به این راحتی خراب نمیشود. یک استراتژی خوب برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ این است که یک تخصص را یاد بگیرید، شاغل شوید و بعد دیگر تخصصهای موردنیاز را یاد بگیرید و تجربه کنید.