نقش دریچه تنظیم هوا در سیستم های تهویه مطبوع مجله تصویر زندگی

لازم به ذکر است دریچه تنظیم هوا ی مشبک را هم می توان بصورت مستقل و هم بصورت ترکیبی در سقف های کاذب و تایلی مورد استفاده قرار داد. دریچه تنظیم هوای اسلوت باعث خروج هوا بصورت متعادل و تعدیل شده از سقف می گردد. دریچه تنظیم هوا ی خطی اسلوت نیز بصورت بادمپر و بدون دمپر قابل تولید و عرضه می باشد.

انواع و قیمت دریچه هوا

بصورتِ طولی در جلوی پلنیوم باکس های هوا که در سقف نصب شده اند، هوای داخلِ باکس های هوا را به محیط هدایت می کنند. سقفی است.این مدل، باعث خروجِ هوا از یک،دو،سه یا جهت از دهانه انشعاب هوا می گردد. این دریچه ها به دلیل دارا بودن اصطکاک کم در برخورد با جریان هوا، دارای خروجی حداکثر در شدت جریان میباشند .

اهمیت انتخاب درست یک دریچه هوا

نقش دریچه تنظیم هوا در سیستم های تهویه مطبوع مجله تصویر زندگی

در واقع جنس، ابعاد و دمپر موجود در انواع دریچه هوا، از عواملی هستند که در انتخاب دریچه هوا و میزان قیمت دریچه تهویه تاثیرگذارند. همچنین بهتر است بدانید که در صورت انتخاب صحیح ابعاد دریچه هوا، صدای ناشی از آن تا حد امکان کاهش خواهد یافت و مناسب استفاده در منازل و مکان‌ های آرام خواهد بود. از دیگر انواع ‌دریچه هوا ‌می‌توان به نمونه پلاستیکی آن اشاره کرد که به دریچه کولر معروف است. این نوع دریچه‌ به طور معمول در دستگاه‌های هواسازی از قبیل کولر پنجره ای یا اسپلیت و دیگر انواع هواساز اعم از دمنده و مکنده هوا قابل استفاده ‌می‌باشد. از برتری‌های دریچه پلاستیکی نسبت به دیگر انواع دریچه هوا ‌می‌توان به وزن بسیار سبک‌تر، نصب و کارایی راحت تر و قیمت ارزان‌تر آن‌ها اشاره کرد؛ که همین باعث توسعه استفاده این نوع شده است. دریچه‌های هوا خطی اسلوت دارای تعدادی تیغه به شکل حرف T با ضخامت بالا می‌باشند.

تفاوت این نوع ‌دریچه هوای آهنی با دیگر انواع، فقط در نوع پره‌های آن ‌می‌باشد که به شکل حرف زد انگلیسی هستند. دریچه‌های هوای خطی ‌می‌توانند دارای دمپر بوده و یا فاقد آن باشند. این نوع از دریچه‌های هوا در انواع مختلف زاویه‌دار، طرح اسلوت و کله‌قندی تولید و عرضه می‌شوند. ‌دریچه هوا از نوع خطی زاویه‌دار دارای تعدادی تیغه زاویه‌دار هستند که مسئولیت هدایت هوا را در مسیرهای مختلف به صورت هم‌زمان یا جداگانه برعهده دارند.

هوای یک محیط بسته با هوای بیرون از دریچه هوا ی پادری تهویه نظری استفاده میشود . هوای داخل انشعاب کانال را با فشار و زاویه ی دلخواه به محیط انتقال دهد . با گذر زمان دریچه هوا در اثر پسماندهای کربنی و دیگر ناخالصی ها دچار گرفتگی میشود. سیم سوپاپ ممکن است پاره شود و این به درست کار نکردن دریچه هوا منجر میشود. یکی دیگر از دلایل رایج خرابی دریچه هوا خراب شدن سنسور موقعیت دریچه هوا است.

  • دریچه هوا ی پادری دارای دو قاب می باشد که قاب اصلی روبه بیرون و قاب فرعی روبه داخل محیط نصب می گردد.
  • از دریچه هوا برای تنظیم هوای ورودی از کانال هوا استفاده می‌شود.
  • برای نصب دریچه فلزی هوا , و یا هر نوع دریچه دیگری باید از افراد با تجربه و کار کرده کمک بگیرید.
  • ولی بنا به درخواست مشتریان امکان ارائه دریچه ها در رنگ های متفاوت با ارائه کد رنگ مربوط وجود دارد.
  • این دمپر قابلیت تنظیم یا انسداد کامل جریان هوا را در بیشترین حالت خود دارد.
  • دریچه های توزیع هوا دیواری معمولاً در محل خروجی کانال‌ها نصب می‌گردند.