نصب آسانسور با متد 2022 و آموزش گام به گام نصب و راه اندازی آسانسور

علاوه بر آن، از آسانسور های گیربکس دار کمی گران تر است و برای نصب آسانسور های گیرلس می بایست هزینه بیشتری را پرداخت نماییم. همانطور که می دانید، آسانسور های گیرلس به آسانسور هایی گفته می شود که موتور آن ها فاقد گیربکس است و شفت خروجی موتور مستقیما به قرقره کابل های بالا بر متصل می شود. مهندسان برای طراحی و تولید آسانسور دقت زیادی به خرج می دهند و سعی می کنند از بهترین و باکیفیت ترین قطعات برای ساخت آن استفاده کنند. نصب آسانسور بیرون ساختمان اهمیت زیادی دارد؛ همانطور که نصب این تجهیزات در داخل ساختمان حائز اهمیت است. نصب یک آسانسور در نمای خارجی ساختمان، مزیت های زیادی را باعث می شود. موضوعی که در آسانسور های کششی مهم است توجه به چک کردن سیم بکسل و فلکه به صورت منظم است. این آسانسورها زیبایی بیرونی بیشتری دارند، محکم و بادوام هستند و همچنین می توانید آنها را به صورت سفارشی سازی شده به شرکت آسانسور سفارش دهید.

جالب است بدانید که برای نصب آسانسور، می توانید از قطعاتی که قیمت مناسب تری نسبت به دیگری دارند استفاده نمایید تا قیمت را کاهش دهید. این یعنی اگر قرار باشد ملک شما برای فروش، قیمت گذاری گردد، به نسبت ارزش آسانسور و کاربری آسان تر ساختمان ، ملک شما گران تر به فروش می رسد. بر روی قیمت کابین آسانسور تاثیر گذار هستند و مشتریان می توانند با انتخاب خود، قیمت کابین را تعیین نمایند. برای اطلاع بیشتر از قیمت آسانسورها با شماره تلفن هایی که در سایت قرار دارد تماس بگیرید . اما یکی از معایب آسانسور های گیرلس، این است که آن ها دارای قیمت بسیار بالایی هستند و علاوه بر آن، سیستم پیچیده ای دارند و سبب بروز مشکل در تعمیرات می شوند. علاوه بر آن، یکی از مهم ترین وظیفه آن ها از بین بردن ارتعاش هایی است که در اثر بالا و پایین رفتن کابین به موتور وارد می شود.

این آسانسورها بدون شفت بوده و مقرون به صرفه تر هستند.

در ساختمان هایی که فضای کافی برای نصب آسانسور وجود ندارد، کار، دشوارتر است و باید از فضاهای دیگری استفاده کرد. اگرچه طبق استانداردهای ساختمان، استفاده از آسانسورها در اینگونه موارد بحرانی پیشنهاد نمیشود. نصب آسانسور در اصفهان طبق آیین نامه ها و قوانین مربوطه با برنامه ریزی کامل و نقشه دقیق و از پیش طراحی شده اجرا می شود و تکنسین ها، تمامی اصول و موارد مربوط به نصب و راه اندازی آسانسور را رعایت میکنند. اغلب در این موارد از کابین های شیشه ای برای بالکن استفاده می شود تا نمای ظاهری را حفظ کند.

پیش از شروع هر کاری، کارگران شاسی موتور را نصب می نمایند تا بتوانند موتور و گیربکس آسانسور را بر روی آن قرار دهند. هزینه نصب آسانسور در اصفهان با توجه به تعداد طبقات ساختمان، هزینه ایاب و ذهاب کارشناسان نصب، تعداد روزهای کاری و نوع آسانسور متفاوت می باشد. شرکت های نصب آسانسور در اصفهان با به کارگیری کارشناسان حرفه ای در این زمینه، قبل از نصب آسانسور، فضای ساختمان مورد نظر را مورد بررسی قرار می دهند. پاسخ: بله ، کاراموز می تواند بعد از دوره آموزش نصب و تعمیرات آسانسور درخواست چندین روز کارآموزی نماید تا با نصابان و تعمیر کاران شرکت روی پروژه کاری آسانسور رفته و در آنجا مجددا کلیه مراحل نصب و تعمیرات آسانسور را زیر نظر تعمیرکار انجام داده و تجربه واقعی در بازار آسانسور کسب نمایند. برخی دیگر از شرکت های آسانسور به این صورت عمل می کنند که تجهیزات آسانسور هیدرولیک را به محل نصب اعزام کرده و سپس در آنجا مونتاژ می کنند قبل از خرید آسانسور، درباره تمام این مراحل با تکنسین ها و شرکت آسانسور صحبت کنید.

یکی از مهم ترین اجزای حرکتی آسانسور، ریل آن می باشد و نقش هدایت کابین و نگهداری آن را در هنگام حوادث بر عهده دارد. یکی از مهم ترین مزایای آسانسور های گیرلس، کاهش میزان مصرف برق تا 50 درصد است. همان طور که گفته شده علاوه بر استفاده از تجهیزات و متریال استاندارد، نصب و راه اندازی صحیح آسانسور بسیار مهم است، به طوری که اجرای صحیح آسانسور با متریال کاملا معمولی شاید در مقایسه با اجرای ناصحیح با متریال درجه یک بسیار ایمن تر و حرکت روان تری داشته باشد.

این امکان وجود دارد که نصب آسانسور در کرج برای برج شما به صورت ویژه طراحی و ساخته بشود. در واقع نصب آسانسور باید با رعایت نکات استاندارد و ایمنی کامل انجام شود، زیرا با جان انسان ها سرو کار دارد. پس از آن سوار آسانسور می شوند و در هر طبقه، درب اتوماتیک نصب شده را بازرسی می کنند و با بررسی عملکرد باز و بست شدن درب ، آن را روان کاری می کنند تا درب اتوماتیک از طول عمر بالا تری برخوردار باشد.

پاسخ: تقریبا همه انواع معروف بازار ، در واقع در کارگاه آموزش آسانسور ، سه نوع تابلو فرمان معروف آرمان فراز ، آریان آسانسور و پارکنترل بصورت عملی آموزش داده می شود و هر کاراموز باید بصورت کامل مراحل سیم کشی و تنظیمات و طبقه بندی ادامه مطلب را انجام دهد. پاسخ: بله ، چونکه همه قطعات آسانسور در کارگاه موجود بوده و آموزش ها بصورت 0 تا 100 عملی در کلاس نصب آسانسور می باشد و تمامی مراحل نصب و تعمیرات آسانسور اعم از نصب کابین و موتور آسانسور و آهنکشی و جوشکاری و نصب تابلو فرمان آسانسور و سیم کشی و راه اندازی و طبقه بندی آسانسور و تعمیرات آسانسور باید توسط خود کارآموز انجام شود تا هر نفر بصورت 100% یاد بگیرد.

تعمیر اسانسور

چک لیست برای بازرسی و سرویس آسانسور هم ضرورت دارد. در هر صورت، یک سری نکات وجود دارد که باید به آن پرداخته شود. درباره نصب آسانسور بیرون ساختمان یک سری ملاحظات کلی و اطلاعات عمومی وجود دارد. در فرایند نصب مکانیکی آسانسور، توجه به سرعت حرکت آسانسور جهت سرویس دهی مناسب به ساختمان ضرورت دارد. همانطور که در مقالات قبلی هم اشاره کردیم، برای نصب آسانسور نیاز به تهیه یک چک لیست استاندارد می باشد. آسانسورهایی که ایده آل و استاندارد طراحی شده اند، هم نمای زیباتری دارند و هم یک فضای امن را در ساختمان ایجاد می کنند.

به طور مثال، استانداردهایی برای آسانسورهای نفربر، آسانسورهای صنعتی و حمل کالا، آسانسورهای بیمارستانی یا آسانسورها و بالابرهایی که مخصوص حمل و نقل خودروها هستند، هر کدام متفاوت تعریف شده اند. برای آن که بتوانید با دقت بیشتری هزینه نصب آسانسور سه طبقه خود را تخمین بزنید، می توانید به مراکز ساخت و نصب آسانسور مراجعه نمایید و با مشاوران آن ها مشورت نمایید تا آن ها شما را راهنمایی کنند. اگر این چنین مزایایی برای شما اهمیت دارد، با بهترین شرکت آسانسور مشورت کنید تا نمونه کارهای اجرا شده در اختیار شما قرار داده شود. در متن بالا مشاهده فرمودید که آسانسور های گیرلس نسبت به آسانسور های گیربکس دار بسیار مقرون به صرفه و بهتر هستند چون با صرفه جویی در برق این هزینه اضافی برگردانده میشود.

اولین آسانسور باری قرقره ای در بیست و شش سال قبل میلاد اختراع شده است. در بسیاری از ساختمان ها فضای کافی در راه پله ها و نورگیرها برای نصب آسانسور وجود دارد و مرحله نصب آسانسور به راحتی و با هزینه ای مناسب انجام می شود. نکات کوچک و بزرگی برای نصب انواع آسانسور هیدرولیک وجود دارد که باید به آن پرداخته شود. البته آموزش آسانسور در کارگاه شرکت بگونه ای است که شما نیازی به کارآموزی نداشته و در کلاس همه چیز را یاد میگیرید. فرایند نصب و راهاندازی این آسانسور مشابه آسانسور هیدرولیکی است و امروزه بیشتر ساختمانها و مراکز اداری از این دسته از آسانسورها استفاده میکنند. این آسانسورها بدون شفت بوده و مقرون به صرفه تر هستند. با نصب آسانسور در نمای ساختمان بدون این که نیاز داشته باشید پلان داخل ساختمان را تغییر دهید، آسانسور به بهترین شکل نصب می شود. از مهم ترین وظایف سازندگان ساختمان، قرار دادن محل آسانسور در مناسب ترین نقطه است چرا که اگر مکان آسانسور درست نباشد ممکن است کار با مشکل مواجه شود و درنتیجه سبب بی کیفیتی کار گردد.

شرکت نوین گستران با تجربه 14 ساله خود در امر آموزش و فروش و با تکیه بر متخصصین مجرب شرکت دوره های تخصصی آموزش نصب و راه اندازی آسانسور بهمراه عیب یابی عمومی آن را برگزار می نماید. بدین ترتیب تمامی مراحل کار به صورت تخصصی انجام خواهد شد. بعد از آنکه تعدادی راهنمای خرید آسانسور و انتخاب آسانسور مناسب را مطالعه کردید باید بدانید که طولانی ترین مرحله در نصب آسانسور مرحله ای است که در آن راه اندازی صورت می گیرد.

مرحله ششم: دورچینی درب آسانسور و کابل کشی: بعد از طی مراحل قبلی در نصب آسانسور حال نوبت به مرحله دیوار چینی با استفاده از بلوک و ملات ماسه سیمان برای اطراف درب آسانسور است.همچنین باید مرحله کابل کشی به طور دقیق انجام شود. برای آن که بتوانید درب اتوماتیک خوب و با کیفیت را برای آسانسور خود نصب نمایید، پیشنهاد می شود با افراد متخصص و مشاوران در این زمینه مشورت نمایید تا آن ها شما را از هزینه های نصب آگاه سازند. در بسیاری از برج های لوکس و مجلل که تعداد طبقات زیاد است و در طول شبانه روز، به صورت مداوم از آسانسور برای رفت و آمد استفاده می شود، کیفیت و نوع آسانسور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. برای این که آسانسور ایمن باشد باید نصب و نگهداری آن به صورت تخصصی و دوره ای انجام شود.

قطعات اسانسور

بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن! بسیاری از صاحبان ساختمان فکر می کنند که در ساختمان قدیمی خود نمی توانند آسانسور نصب نمایند و یا اگر هم بشود آسانسور نصب کنند، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های چندین برابری هستند. در دنیای امروزی، پیشرفت تکنولوژی در تمامی بخش های ساخت و ساز قابل مشاهده است، به همین دلیل در ساخت بیشتر ساختمان های مسکونی نوساز، به منظور سهولت در رفت و آمد ساکنان، آسانسور تعبیه می شود. در واقع، ساختمان های قدیمی باید از لحاظ ویژگی های فیزیکی مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند تا مشخص شود که بهترین مکان برای قرارگیری آسانسور، کجای ساختمان است.

بهترین شکل راه پله برای نصب آسانسور، مربعی می باشد؛ کابین آسانسور به شکل مکعبی است و دارای چهار ضلع می باشد. ایمنی امری بسیار حیاتی است زیرا تنها با رعایت آن آسانسور می تواند وزن افراد را تحمل نموده و مسافران را در بین طبقات جا به جا کند. اگر قرار باشد آسانسور، افراد بیشتری را حمل کند باید مساحت کابین آسانسور بیشتر باشد. اگر زودتر نسبت به نصب آسانسور اقدام کنید، قطعاً بهترین نتیجه را در زمان مورد نظر خود خواهید گرفت. نصب آسانسور در نمای ساختمان با پیشرفته ترین بالابرها و با کیفیت ترین محصولات انجام می گیرد. هزینه نصب آسانسور در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری با توجه به عوامل مختلفی تعیین میشود که مهم ترین آنها شامل توقف در طبقات، نوع آسانسور، فضا و محدودیت ساختمان، نحوه کیفیت و اجرای نصب آسانسور، ظرفیت کابین آسانسور، کیفیت درب، ریل، موتور و کابین آسانسور و قیمت قطعات آسانسور می باشد.

امروزه، به دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از افراد مجبور به زندگی در ساختمان های قدیمی چند طبقه فاقد آسانسور هستند و این امر سبب آزار و اذیت آن ها شده است. گاورنر هم وسیله ای مکانیکی است که با استفاده از سیم بکسل یا زنجیر به سیستم ترمز ایمنی کابین یا وزنه تعادل وصل می شود. آسانسورهای کششی معمولا کاهش مصرف انرژی را دارند و این موضوع مربوط به استفاده از وزنه تعادل کابین است.اما همانطور که مشخص است آسانسور های هیدرولیکی نیاز به فشار و هل دادن کابین برای حرکت آن را دارند و در نتیجه انرژی بیشتری می خواهد. آسانسور از زمانی که اختراع و ساخته شد تا به امروزه جزو یکی از مهم ترین و مؤثر ترین اختراعات به شمار می رود که در بسیاری از مواقع کار انتقال را برای افراد راحت می کند. آهن کشی یکی از اصلی ترین مراحل کار است که تمامی وزن و استحکام آسانسور به آن بستگی دارد.

انواع اسانسور