دریچه فن کویل چیست؟ شرکت ونیز تهویه

درب این دریچه زیر فن کویل از ورق آلومینیوم به ضخامت یک میل ساخته می شود. از قدیمی ترین انواع دریچه زیر فن کویل،مدل شیاری یا گریلی می باشد.در واقع شیارهای موازی که در طول های ۹ و ۱۸ سانتی بر روی درب دریچه زیر فن کویل ایجاد می گردد هوای برگشت دستگاه فن کویل را از محیط تامین می کنند.جانمایی این شیارها بر روی درب دریچه زیر فن کویل در نزدیکترین مواضع نسبت به مکنده دستگاه فن کویل می باشد تا بیشترین امکان هوارسانی به دستگاه تامین شود. محل نصب دریچه فن کویل در راستای مکان قرارگیری تجهیزات اصلی فن کویل بوده و با توجه به اهمیت دسترسی تعمیرکاران در زمان نیاز بهتر است عمل نصب دریچه بازدید فن کویل توسط اشخاص دریچه زیر فن کویل متخصص نصب گردد. در بسیاری از موارد با توجه به نوع و مدل فن کویل نیاز به نصب دریچه‌های خاص فن کویل جهت افزایش هوای بازگشتی بوده و با مدنظر قرار دادن این موضوع پیشنهاد به‌کارگیری افراد باتجربه در نصب دریچه فن کویل را به شما خواهیم داد. دریچه فن کویل ساده یکی از بی نظیرترین و بهترین انواع دریچه های مورد استفاده در نصب و راه اندازی سیستم تهویه هوای مطبوع می باشد که به شکل وزنه ای و لولایی تهیه و طراحی می شوند و شما می توانید تصویر مربوط به این محصولات را به راحتی از همین وب سایت پیش روی خود مورد مشاهده قرار دهید.

البته دریچه زیر فن کویل زنبوری با توجه به مکش مناسبی که دارد یکی از محصولات پر مصرف در زمان های گذشته بوده است. اما ضعف بزرگ این دریچه همانطور که گفته شد تمیز کردن آن بعد از مدت زمان کوتاهی است. مدل های متنوع دریچه های آلومینیومی و همچنین امکان رنگ پذیری سطوح آن باعث تمایل و رغبت کارفرمایان و مهندسین به استفاده از این نوع دریچه بازدید فن کویل در پروژه ها شده است. به لحاظ زیبایی و تناسب محیطی می توان از جنس چوب یا ام دی اف نیز برای ساخت دریچه فن کویل استفاده نمود.در نوعِ چوبی نیز حالت باز و بسته شدنِ درب با دو حالت وزنه ای و لولایی صورت می پذیرد.برای مناطقی که میزان رطوبت و شرجیِ هوا بالا باشد برای جلوگیری از استهلاک زودرس از جنس پی وی سی می توان استفاده کرد. رای انتخاب یک دریچه بازدید فن کویل مناسب و معقول، ابتدا باید به مکان و فضایی که می خواهید از دریچه در آنجا استفاده نمایید، دقت کنید.

تولیدی ماهان فن کویلسال 1386 در زمینه تولید دریچه‌‌‌‌های فن کویل شروع به کار کرد با رشد روز افزون سیستم‌‌‌‌های تهویه و مخصوصا فن کویل و استفاده بیشتر مردم از این نمونه سیستم ها یک بازار رقابتی در کیفیت و قیمت به وجود اومده است. همان طور که می دانیم امروزه استفاده از دستگاه فن کویل بسیار فراگیر شده است. دریچه زیر فن کویل ، این محصول درون کوره قرار میگیرد و در اصطلاح پخته می شود .

با توجه به شیاردار بودنِ درب این دریچه دسترسی فن کویل باید ابتدا به‌ایجاد شیارهای گریلی بر روی درب دریچه دسترسی فن کویل اقدام کرد.این شیارها در عرض های ۹ تا ۱۸ سانت در آکس یا کناره های طولی و یا عرضیِ درب دریچه دسترسی فن کویل ایجاد می‌شود.با توجه به میزان هوای برگشتی که دستگاه فن کویل نیاز دارد محل و مقدار این شیارها می‌تواند متغیر باشد. از دیگر مراحل ساخت درب دریچه دسترسی فن کویل شیاردار وزنه‌ای به لبه زنی در حاشیه‌ی اضلاع درب دریچه دسترسی فن کویل اشار کرد.این لبه های یک سانتی در اطراف درب دریچه دسترسی فن کویل به استحکامِ درب دریچه دسترسی فن کویل شیاردار وزنه‌ای و نیز جلوگیری از دِفرمه شدن و تاب خوردگیِ درب دریچه دسترسی فن کویل کمک شایانی می‌نماید. در فن کویل هایی که سیستمِ برگشتِ هوای آنها به وسیله کانالِ رابط از محیط تغذیه می‌گردد نیازی به‌ایجادِ منفذِ عبور هودریچه دسترسی فن کویل سادهبر روی بدنه‌ی درب دریچه دسترسی فن کویل نیست و در این نوع دستگاهها لزوماً باید درب دریچه دسترسی فن کویل کاملاً مسدود باشد. دریچه دسترسی فن کویل ساده دارای دو نوع فریمِ ۳ و ۵ سانتی است و در دومدلِ لولایی و وزنه‌ای تولید می‌شود.دربِ دریچه دسترسی فن کویل ساده،به صورت یک ورقِ صاف و بدون هرگونه سوراخ و شیار است و در این دریچه امکانِ ترددِ هوا از بیرون به سمتِ داخلِ محفظه‌ی فنکویل وجود نخواهد داشت. نکته مهم در ایجادِ این جای پیچ ها روی دریچه دسترسی فن کویل این موضوع هست که لزوما باید این جای پیچ ها قبل از عملیات رنگ بر روی نقاط فریم دریچه دسترسی فن کویل تعبیه گردد تا دریچه دسترسی فن کویل پس از رنگ، دچار آسیب هایی از قبیل خش و یا رنگ پریدگی نشود. باتوجه به شیار دار بودنِ نوع درب دریچه دسترسی فن کویل، پس از تعیین و برشِ ابعادِ کلیِ درب دریچه دسترسی فن کویل باید محل شیارهای لازم را بر روی قسمت موردنطر بر روی درب تعیین و ایجاد کرد.برای ایجاد شیارهای مذکور روی درب دریچه دسترسی فن کویل بنا به نیازِ دستگاه فن کویل به میزان هوارسانی از شیارهای ۹ یا ۱۸ سانتی استفاده می‌گردد.

دریچه‌‌‌‌‌‌‌‌های فن کویل با سیستم سی ان سی تولید میشود و قابلیت تنوع و زیبایی بیشتری دارد این مدل دریچه ها که جدیدا به تنوع دریچه فن کویل ها اضافه شده و چون همرنگ سقف میشود بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این دریچه زیر فن کویل از ورق آلومینیوم تولید می گردد.فریم این دریچه زیر فن کویل از پروفیل آلومینیوم با عرضهای ۳ و ۵ سانتی ساخته میشود. پس شروع به برش مروفیل آلومینیوم جهت ساخت فریم دریچه زیر فن کویل می کنیم.

پوشش دریچه فن کویل مشبک رنگ کوره ای الکترواستاتیک میباشد که از تنوع بسیار زیادی برخوردار است.همچنین به علت استفاده از ورق آلومینیوم با ضخامت بالا،به یکی از مقاوم ترین دریچه های بازدید تبدیل شده است. دریچه بازدید آلومینیوم گل سقفی برای بازدید دستگاه فن کویل استفاده شده و در مدل‌‌‌‌های لولای و وزنی و کشویی تولید میشود.و ضخامت مورد استفاده در متریال ورق ۱ میل یا ۱.۲۵ میل است .این دریچه با رنگ الکترواستاتیک پوشانده می‌شود. بعد از اتمام مرحله ی ساخت فریم دریچه زیر فن کویل، شروع به ساخت درب دریچه زیر فن کویل می نماییم.

دریچه فن کویل چیست؟ شرکت ونیز تهویه

در قسمت‌های قبلی با کاربرد و کارایی انواع دریچه زیر فن کویل به‌شکل کامل آشنا شدید! حال باید به اهمیت محل خرید دریچه فن کویل از محلی معتبر و با سابقه نیز واقف گردید. مجموعه تهویه سان با بیش از 25 سال سابقه فعالیت در صنعت ساخت و تولید محصولات تهویه، سرمایش و گرمایش هوا اقدام به احداث فروشگاه اینترنتی محصولات سیستم هوارسانی را نموده است. با خرید دریچه فن کویل با کیفیت عالی و ضمانت کارکرد دست دلال و واسطه‌ها را کوتاه نمایید. دریچه بازدید زیر فن کویل طرح اسلات موجب افزایش هوادهی بازگشتی به فن کویل شده و با شمایل بسیار زیبا موجب شیک شدن محیط داخلی خواهد شد.

برای استخراجِ ابعادِ قابِ حفره‌ی زیر فن کویل،به اولین نکته‌ای که باید توجه کرد، قائمه بودنِ اضلاع این قاب است. این قاب می‌تواند از قوطی،نبشی یا سازه های کنافی باشد.چون چهارچوبه‌ی دریچه دسترسی فن کویل گونیا است،لذا قسمت فرورونده‌ی دریچه دسترسی فن کویل نیز در حفره‌ی قابِ زیرِ فن کویل نیز قائم الزاویه است. برای سایزینگِ دقیقِ ابعاد دریچه دسترسی فن کویل باید ابعاد طول و عرض قاب یا فِریم زیرِ فن کویل را به صورت صفربه صفر از داخل اندازه گرفت. لازم به ذکر است دراین ابعاد نباید کسوراتی مثل بادخور و موضوعات دیگر را دخیل کرد،زیرا این کسورات به طور اتوماتیک در زمان ساخت دریچه دسترسی فن کویل لحاظ می‌شود و اگر در زمان سایزینگ،بادخور را ثبت نماییم و اگر در زمان ساخت نیز همین مقدار از سوی سازنده لحاظ گردد،در نهایت با کوچک شدنِ ابعاد دریچه دسترسی فن کویل مواجه خواهیم شد. نکته‌ی مهم دیگر که در زمان سایزینگ به آن دقت کرد،هم تراز بودنِ تمامِ وجوهِ قاب زیرِ فن کویل برای صحتِ سایزینگِ دریچه دسترسی فن کویل است.در صورتِ عدم رعایت این موضوع، نتیجه‌ی حاصل، ظاهری زائده شکل در سقف می‌شود.

  • برای بازدید،چکاپ، دسترسی و تعمیر دستگاه فن کویل، از درب دریچه دسترسی فن کویل استفاده می‌شود.
  • فن کویل دستگاهی می باشد شامل لوله های سرد ، گرم و موتور و دریچه است .
  • تنوع رنگ و حالت وزنه‌ای یا لولایی نیز در ابعاد مختلف دریچه زیر فن کویل پره‌ای Z وجود خواهد داشت.
  • به طور کلی قیمت دریچه زیر فن کویل از جنس ام دی اف بالاتر از قیمت نوع آلومینیومی و آهنی می باشد.
  • در صورت ایجاد پرسش متفاوت با استفاده از بخش نظرات همین مقاله در سریع‌ترین زمان ممکن، جواب خود را دریافت نمایید.

از قدیمی های این حوزه است و امکان بازگشت هوا به دستگاه را به راحتی فراهم می کند و مانع از افت فشار به بهترین نحو می شوند. دارای یک پیچ مخفی با قابلیت نصب آسان است و از ورق های آلومینیومی در ابعاد گوناگون ساخته شده است. دارای درب لولا دار با قفل زیمنس است و به دو روش پیچ مخفی و یا پیچ از رو نصب می شود.

انواع هاش و کاربرد هاش در ساختمان

دریچه زیر فن کویل ساده می تواند با رنگ کوره ای الکترواستاتیک پوشانده شود و این مزیت را دارد که حق انتخاب رنگ با توجه به کارفرما و محیط داده می شود. از دریچه های فن کویل آلومینیومی می توان برای بازرسی فن کویل هایی استفاده کرد که فقط هوای برگشتی را از کانال ها و کانال های محیط را تامین می کنند. این نوع از دریچه های فن کویل فاقد شیار یا درز برای ورود هوا به داخل اتاق هستند. برای ساخت دریچه زیر فن کویل تک گل سقفی نیاز به ابعاد حفره ای که قرار است دریچه زیر فن کویل در آن نصب شود داریم. پس از درآوردن دریچه زیر فن کویل خطی لولایی از درون کوره، این محصول به وسیله ی مشما های حباب دار بسته بندی می گردد تا از هر گونه آسیب و خراش در امان بماند. لازم به ذکر است که لولا و قفل این دریچه زیر فن کویل بعد از رنگ آمیزی در قسمت های مربوطه جایگذاری می شود.

۶- روش ساخت دریچه زیر فن کویل خطی لولایی: