تبلیغات در گوگل ادز

شما میتوانید اپلیکیشنهای مشخصی را (که البته باید در گوگل پلی وجود داشته باشند) هدفگیری کنید و محتوای تبلیغاتی خودتان را در آنها نمایش دهید. شما میتوانید محتوای تبلیغاتی خودتان (مانند بنر، گیف یا حتی ویدیو) را در سایتهای مرتبط با کسب و کارتان نمایش دهید. تبلیغی که بالاترین رتبه را کسب کند در مکان اول قرار می گیرد. هر آنچه که باید در این رابطه بدانید را در اختیار شما قرار می دهد. حقیقت این است که تبلیغات گوگول ادوردز به خصوص در مواقعی که زمینه کاری شما خیلی رقابتپذیر است میتواند خیلی گران باشد. تمایز اصلی تبلیغات در موتور جستجو با سایر انواع تبلیغات دیجیتال هدف کاربری است که در موتور جستجوی گوگل عبارتی را جستجو میکند و تبلیغات مربوط به آن را میبیند. در واقع، این شبکه میلیونها کاربری را هدف قرار میدهد که روزانه عبارتهای مختلف را در خود سایت گوگل، سرویس نقشۀ گوگل و سیستمهای همکار گوگل جستجو میکنند (اصطلاحاً به عبارتی که کاربر جستجو میکند، Search Query میگویند).

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

اما امکان نمایش تبلیغهای متنی نیز در این شبکه وجود دارد. پس اگر تجربه این کار را ندارید بهتر است کارتان را به افرادی بسپارید که تجربه موفق در زمینه گوگل ادز داشته اند. از طریق حساب AdSense خود، می توانید درآمد فعلی خود، تبلیغاتی که بیشترین کلیک را ایجاد می کنند و سایر داده های مفید را مشاهده کنید. گروه تبلیغات دیجیتال دیما شما را در این زمینه راهنمایی میکند . نمایش تبلیغات در این لحظه بر روی او تأثیرگذاری بسیار بالایی خواهد داشت.

هنوز بسیاری از مردم فکر میکنند Google ads همان Google adsense ( شما برای شروع گوگل ادسنس نیاز به ساخت اکانت دارید) میباشد در صورتی که این دو کاملا دو سیستم مجزا از هم میباشند. هر چقدر سود حاصل از جذب کاربری که آن کلمه را جستجو کرده است بالاتر باشد رقیب شما پیشنهاد بالاتری خواهد داد و شما هم برای اینکه در مزایده برنده شوید مجبور خواهید شد پیشنهادی بالاتر از رقیبتان دهید. در قسمت بهینه سازی تبلیغ، همه کارهایی که لازم است انجام دهید تا امتیاز بالاتری دریافت کنید را توضیح خواهیم داد پس قسمت های بعدی این مقاله را از دست ندهید. در آن قرار ندهید، در این صورت گوگل به طور پیشفرض تبلیغات شما را در طیف گستردهای از نتایج جستجو نشان خواهد داد. Google همچنین Display Ads را که در شبکه نمایش Google نشان داده می شوند ، ارائه می دهد.

کدام کمپین ها از شبکه نمایش گوگل استفاده می کنند؟

برای دستیابی به جایگاه مناسب در نتایج جستجوی گوگل، دو راهکار اصلی وجود دارد؛ اقدامات مربوط به سئو و یا استفاده از تبلیغات در موتور جستجوی گوگل. این دوره برای افراد مبتدی و کارشناسان بازاریابی و بازاریابی اینترنتی مناسب است. تصور کنید به جای سرمایه گذاری طولانی مدت در سئوی سایت، بتوانید یک شبه سایت خود را برای عبارتهای مرتبط در بالای نتایج جستجو نمایش دهید. و به همین دلیل است که برای تیم بازاریابی شما ضروری است که از آخرین به روزرسانیها در مورد نحوه عملکرد Google Ads آگاهی کافی داشته باشند، تا بتوانید کمپینهای خود، را براساس آنها راه اندازی کنید و نتیجه مطلوب را دریافت کنید. یعنی در جایی مثل تبلیغات در گوگل ادز با بیش از 246 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد ، 3.5 میلیارد تعامل روزانه و حدود 700٪ بازده برآورد شده برای سرمایه گذاری.

برای شروع یک کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز محدودیت حداقل بودجه مطرح نیست. بسیاری از افراد تصور می کنند تولید محتوا برای سایت و یا شبکههای اجتماعی کار ساده ای است در حالی که برای موفقیت در هر چیزی نیاز به یک استراتژی است. یکی از اهداف صاحب هر سایتی این است که بتواند ترافیک سایت خود را افزایش دهد تا مطالبی که تولید می کند را در اختیار افراد قرار دهد. در این مواقع میتوان از جذب ترافیک پولی یا خرید ترافیک استفاده کرد. آیا کسبوکارهای ایرانی میتوانند از خدمات سرویس گوگل ادز استفاده کنند؟

بیایید فرض کنیم در روز 9000 نفر عبارت «خرید بلیط هواپیما» را در سایت گوگل جستجو کنند. به کمک این اطلاعات می توانید تگ های عنوان و توضیحات متای کلمات کلیدی صفحات خاصی را که می خواهید برای آن ها رتبه بگیرید را بهینه کنید. انواع کمپین ها در تبلیغات گوگل چیست؟ شما با توجه به رابط کاربری بسیار مناسب و امکان تعیین پارامترهای مختلف کمپین از جمله بودجه روزانه، حداکثر هزینهی قابل قبول برای هر کلیک، ساعات نمایش، متن تبلیغ و مواردی از این دست و امکان ویرایش آنها در هر لحظه از اجرای کمپین تبلیغاتی، کنترل روی کمپین خود خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید. برای سفارش خدمات یا مشاوره رایگان گوگل ادز همین حالا با ما تماس بگیرید. به همین دلیل بعضی از نرم­افزارها و ابزارهای رایگان برای هزاران کسب و کار تبلیغاتی در گوگل بوجود دارند. طرح های مختلفی در این سرویس وجود دارد که برخی رایگان و برخی غیر رایگان هستند. به غیر از این مسئله، موارد زیاد دیگری هستند که منجر به افزایش کیفیت محتوا و در نتیجه ارتقا رتبه سایت میشوند. پس از راه اندازی این سیستم، مدیریت تصمیم گرفت به جای آن از Oracle استفاده کند. شما میتوانید سقف هزینههای تبلیغاتی ماهانه گوگل ادز را بر اساس میانگین، حداقل و حداکثر هزینه به ازای هر کلیک را مدیریت کنید. اما این مسئله دلیل نمی شود که شما هر رقمی را که دوست داشتید پیشنهاد کنید چون بالاخره بودجه هر فردی محدود است و باید طوری برنامه ریزی شود تا از آن بودجه حداکثر بهره برده شود.

سایت گوگل ادز

تبلیغات گوگل با در اختیار گذاشتن کنترل کامل بر نحوهٔ خرجکردن پول، مشکل هزینههای بیهوده را برطرف میکند؛ شما میتوانید کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید، تعداد پیشنهادات را تعیین کنید و محدودیتهای بودجهٔ روزانه را تعیین کنید. این کلمه می تواند یک عبارت کامل یا تک کلمه باشد. در این مقاله از وب 24 به بررسی Google Adwords پرداختهایم. گوگل ادسنس Google AdSense پلتفرمی است که میتوانید کسبوکار اینترنتی خود را به آن معرفی کنید و عضو شبکه گوگل شوید و تبلیغات منتشر کنید.

البته همانطور که در ادامۀ مقاله بطور جداگانه به شما توضیح میدهیم، امکان استفاده از بستر گوگل شاپینگ در ایران و برای کسب و کارهای ایرانی وجود ندارد و متاسفانه نمیتوانیم از امکانات جذاب و فوقالعاده این روش تبلیغ استفاده کنیم. زمانی که محل آگهی شما در نقطه خاص در یک محل و شهر مشخص قرار دارد و شما فقط همان نقطه را در نظر دارید٬ می توانید از این کمپین استفاده کنید که برای کشور ایران در دسترس نمی باشد.

ثبت نام در گوگل ادز در واقع شما باید اطلاعات محصولات خودتان را (شامل قیمت، عنوان، نوع و…) را در مرکز تجاری گوگل (Google Merchant Center) ثبت کنید تا گوگل ادز بتواند اطلاعات محصولات شما را دریافت کند و به مخاطبان نحوه کار با گوگل ادز شما نمایش دهد. اما کاربری که در شبکههای نمایشی و شبکههای اجتماعی با تبلیغات مواجه میشود، لزوماً هدف خرید و یا حتی کسب اطلاعات در مورد محصول یا خدمت ما را ندارد. اما با تبلیغات در گوگل ادز میتوانید با کمی هزینهی بیشتر ولی در زمان کوتاهتر به جایگاه مناسب و حتی جایگاه اول صفحات نتایج جستجوی گوگل دست یابید. اقدامات سئو نتایج پایدارتری دارند، اما دستیابی به موقعیت مناسب از طریق این اقدامات زمانبر است. امکان ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد کاربرانی که به وبسایت شما مراجعه کرده و اقدامات خاصی را انجام داده یا ندادهاند و …

درامد از گوگل ادز

این سرویس تجاری فوقالعاده به شما اجازه میدهد تا بتوانید تبلیغاتتان را به مخاطبان هدف نشان دهید. Display/video: این گزارش هم آمار کمپینهای ویدیویی و شبکه نمایش نمایش گوگل را به شما نمایش میدهد. کدام کمپین ها از شبکه نمایش گوگل استفاده می کنند؟ با این وجود گستردگی آن ها به اندازه ای است که نیاز شما را در همه حالت ها برطرف نماید. ما در این دوره به آموزش جامع گوگل ادوردز و نحوه کار با تمامی بخش های آن خواهیم پرداخت. در ادامه با فهرستی از مزایای تبلیغات در گوگل ادز آشنا خواهیم شد. تبلیغات در گوگل ادز چه مزایایی دارد؟

در یک تعریف ساده، هر کمپین مجموعهای از تنظیمات (زمان و مکان نمایش، بودجه و روش قیمتگذاری، مخاطبان مورد هدف و…) و محتواهای تبلیغاتی (محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و…) است که شما با توجه به هدفی که از تبلیغات دارید، باید نوع مناسب آن را انتخاب کنید. کمپین تبلیغاتی به کمپینی گفته شده که تعدادی گروه آگهی در آن تعریف می شود. که توسط توسط شرکت گوگل منتشر شده است ترجمه شده و بخشی از آن به روز رسانی و تکمیل شده است.

به طور میانگین روزانه بیش از ۵.۶ میلیارد جستجو در گوگل انجام میشود و حدود دو سوم کاربران گوگل روی نتایج تبلیغاتی کلیک میکنند. این نوع از تبلیغ بصورت نوشته در شبکۀ جستجوی گوگل به کابران نمایش داده میشود. البته این پایان کار نیست و با استفادهی همزمان از سرویسهای دیگر گوگل مثل گوگل آنالیتیکس، تگ منجر و فایربیس میتوانید ترافیک ورودی خود از کانالهای تبلیغاتی گوگل ادز را به خوبی تحلیل کنید و برای ادامهی کمپین و انتخاب جامعهی هدف آگاهانهتر اقدام کنید. برای دریافت مشاورهی رایگان با ما تماس بگیرید.

تبلیغات گوگل ادز چیست بهترین نسخه از متن تبلیغاتی هم عمر خاص خودش را دارد و از دور خارج میشود. هزینه هر کلیک با توجه به فاکتورهایی متعددی توسط گوگل محاسبه میشود. در حالت دوم نیز شما میتوانید به ازای هر 1500 بار مشاهده شدن ویدیو هزینه پرداخت کنید (CPM bidding). بازاریابی مجدد موثر است، زیرا کاربران باید حداقل هفت بار آگهی شما را ببینند تا مشتری شوند. این روش تاثیر به سزایی بر مخاطب و تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل دارد. در مقاله ای به طور مفصل در مورد روش های بهینه سازی گوگل ادز صحبت کرده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید. با این روش کلیدواژه های اصلی توسط خود تبلیغ دهنده مشخص می شود. ممکن است یک کلیدواژه توسط دو شرکت برای تبلیغات انتخاب شده باشند، در این حالت، گوگل با فرآیند مزایده تصمیم میگیرد، تبلیغات کدام شرکت بالاتر نشان داده شود.

علاوه بر کسب جایگاه خوب در گوگل، از گوگل ادورز می توانید برای تبلیغ در یوتیوب نیز استفاده کنید و مشتریان خود را افزایش دهید. همچنین امکانات جالبی مثل افزودن قوانین خودکار نیز در گوگل ادز وجود دارد که با استفاده از آنها میتوانید زمانی را که برای بررسی کمپین میگذارید، کمینه کنید. حداکثر مقدار هزینه ای است که تبلیغ کننده حاضر است برای هر کلیک بر روی تبلیغات با کلمات کلیدی تعیین شده پرداخت کند. با توجه به گستردگی حوزه گوگل، احتمالا خود شما هم تاکنون تبلیغات در گوگل را مشاهده کردهاید و حتی بر روی آن کلیک کردهاید، این قضیه در مورد مشتریان بالقوه شما نیز صادق است. در گوگل ادز این امکان وجود دارد که اکانت های مختلف را نیز با یک ایمیل، مدیریت نمایید که به آن یک دسترسی MCC (My Client Center) نیز میگویند. همچنین ممکن است با شناخت دقیق رفتار مخاطبان خود، با هدفگیری ساعات خاصی از شبانه روز از گزند رقابت سنگین نیز در امان بمانید.