انواع آسانسور آسانسور و پله برقی امیدیار

از جمله آن‌ها پایین بودن بازده الکتریکی موتور (در حدود هشتاد درصد) و پایین بودن بازده مکانیکی گیربکس (در حدود ۴۵ درصد) که موجب افزایش هزینه‌ها و استهلاک سیستم می‌شود. به همین خاطر موتورهای سنکرون با مغناطیس دائم کم‌کم در صنعت آسانسور پدیدار شدند که بازده نهایی آن‌ها گاهی به ۹۵ atisliftco درصد هم می‌رسد. گشتاور بسیار بالاتر محور موتور باعث می‌شود که نیازی به استفاده از گیربکس در این موتورها نباشد.

خرید این موتور به جای موتور های گیربکس دار، به مرور به نفع شما خواهد بود. نوع بعدی آسانسور که به شما دوستان توضیح داده خواهد شد آسانسور مغناطیسی می باشد که عملکردی متفاوت نسبت به دو نوع قبلی دارد. در این نوع آسانسور ها بنا به دلیل استفاده از نیروی مغناطیسی از کابل و موتور استفاده ای نمی شود. با اختراع این نوع آسانسور می توان به جد گفت که محدودیت های وجود آسانسور در ساختمان های بلند وبرج ها کاملا برداشته شده و هیچ نوع محدویت استفاده ای در این نوع آسانسور وجود ندارد. آسانسور مغناطیسی از نظر امنیت و ایمنی بسیار بالا هستند اما به دلیل قیمت بالای آن فقط در سیستم های خاصی از این نوع آسانسور استفاده می شود.

ریل آسانسور چیلیک ترک در ابعاد تی 16-( t

انواع آسانسور آسانسور و پله برقی امیدیار

چرا که مواد خامی مانند چوب، زغال سنگ و… نیاز به وسیله ای برای جابجایی داشتند و همین آسانسور ها بود که باعث شدند امروزه آسانسور های کابلی داشته باشیم. این اتفاق مقدمه ای برای تولید انواع آسانسور در سال های بعدی شد. ‌ در این‌گونه از آسانسورها از گیربکس استفاده نمی‌شود و سرعت آن‌ها می‌ تواند به ۲.۵۳ متر بر ثانیه نیز برسد.

در حالت کلی آسانسور ها را از لحاظ نحوه نصب می توان به دو دسته آسانسور های ترکیبی (assembliو آسانسور های پکیج (packageتقسیم کرد. موتور آسانسور هوا را از طریق محفظه بالای آسنسور خارج می‌کند و خلاء ایجاد می‌شود، همین امر موجب حرکت آسانسور به بالا می‌شود. از برق تکفاز برای این نوع آسانسور استفاده می‌شود که خطر برق گرفتگی را کاهش می‌دهد. برای جابه‌جایی افراد محدودیت وزن دارد و بیش‌ترین وزنی که تحمل می‌کند 240 کیلوگرم است. آسانسور هیدرولیک نیازی به اتاق آسانسور در بالای ساختمان ندارد.

موتور آسانسور ساسی تورو ایتالیا 13/2 کیلو وات | 6/1 متر

پس از انقلاب در سال ۱۳۵۹ جنگ ایران و عراق آغاز می‌شود و عملاً آپارتمان‌سازی بجز در موارد ضروری تعطیل می‌شود، و در نتیجه آسانسور ایران رو به رکود می‌رود. چون ایران در محاصره اقتصادی واقع شده‌است قطعات آسانسور مورد نیاز در ایران ساخته می‌شود، بسیاری از قطعات که در گذشته ساخت آن قابل بررسی هم نبود در سال‌های بعد از انقلاب در ایران ساخته می‌شود. سال ۱۸۵۳ ساخت آسانسوری توسط فروست Frost و استروت Strutti که بجای پیچیده شده طناب به دور استوانه از وزنه تعادل استفاده گردید. از آن جایی که اعداد در برخی از کشور ها بد شانسی تلقی می شوند، بسیاری از ساختمان ها تصمیم گرفتند عدد سیزده را از طرح طبقات خود حذف کنند.

  • موتور آسانسور هوا را از طریق محفظه بالای آسنسور خارج می‌کند و خلاء ایجاد می‌شود، همین امر موجب حرکت آسانسور به بالا می‌شود.
  • آسانسور ویلچر بر یا همان آسانسور مخصوص حمل ویلچر در بسیاری از ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری الزامی است.
  • قدرت مورد نیاز برای موتور اسانسور هیدرولیکی بیشتر از آسانسورهای کششی است، بنابراین برای انتقال برق به موتورخانه باید از کابل های برقی که متناسب با قدرت موتور است، استفاده شود.
  • البته آسانسورهایی با کاربردهای مشابه می توانند سیستم محرکه متفاوتی داشته باشند.
  • همچنین به‌طور هم‌زمان اولین کارخانه سازنده قطعات آسانسور در ایران با نام تسلا ــ ایران تولید خود را شروع می‌کند.